Branding Romania. Cum (ne)promovăm imaginea de ţară

Colecție: Relaţii publice internaţionale

Copertă: Griffon and Swans (www.griffon.ro)

Anul apariției: 2009

Număr pagini: 232

Format: 13×20 cm

ISBN: 978-973-669-768-5

Branding Romania. Cum (ne)promovăm imaginea de ţară

Autor: Alina Dolea, Adriana Ţăruş

În stoc
23,12 Lei

Comenzi telefonice:
021 222 25 36 / 0744 369 721
Interval orar: 9:00 - 17:00
  • „Salut cu entuziasm apariţia acestei cărţi, atât din postura de ambasador, care operează permanent cu imaginea propriei ţări, cât şi din aceea de pionier al diplomaţiei publice în România, care se bucură că, după ani de zile în care s-a perorat enorm şi (aproape) inutil despre brandul ţării noastre, apare, în sfârşit, o carte de referinţă, lucidă şi pragmatică. Poate aşa vom înţelege că fiecare dintre noi este constructor de imagine şi că e timpul să ne unim energiile creative în a promova o imagine coerentă, demnă şi reprezentativă a României.“


    Simona-Mirela Miculescu,
    Ambasador al României la ONU


    „Un adevărat tur de forţă. Cea mai complexă abordare teoretică şi practică din spaţiul editorial românesc, comparativă ca valoare cu orice abordare internaţională. O lectură obligatorie pentru toţi cei interesaţi de branding de ţară şi diplomaţie publică.“


    Dr. Dorina Guţu,
    Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, SNSPA


                Branding Romania” este prima carte dedicată campaniilor de promovarea a imaginii ţării în străinătate. Nu se vrea o lecţie despre brand şi nici o culegere de bune practici pentru crearea unui brand de ţară pentru România. „Branding Romania” propune un lucru mult mai onest şi anume un punct de plecare, în urma unei analize atente a ceea ce s-a făcut timp de 20 de ani de la revoluţia identitară şi politică a României. Demersul de a inventaria şi de a analiza campaniile de branding de ţară poate părea unul destul de uşor la prima vedere. Însă nu mică le-a fost mirarea autoarelor când au descoperit că singura modalitate de a afla mai multe detalii despre majoritatea campanilor (uneori chiar perioada  de timp în care s-au desfăşurat) era recompunerea lor din articolele apărute în presă. De abia pentru campaniile din 2007 şi 2008 a fost posibilă o descriere detaliată plecând de la comunicatele de presă difuzate de instituţiile organizatoare. De altfel, lipsa de informaţii despre campaniile implementate de-a lungul timpului de autorităţile române este şi unul dintre motivele pentru care autoarele au decis să publice această carte.


                Campaniile din 2008 ar trebui să devină un reper pentru demersurile viitoare - guvernamentale sau non-guvernamentale - din care să se păstreze elemente de succes, precum strategia integrată, şi care să apeleze cu mai mult curaj la altele noi, precum noile media şi comunicarea mesajelor şi către publicul din ţară. De fapt, cheia succesului, în opinia autoarelor, o poate reprezenta informarea corectă a cetăţenilor propriei ţări şi obţinerea susţinerii din partea acestora. Construcţia unui brand de ţară trebuie să înceapă cu românii „de acasă”.


               Multe dintre exemplele oferite de autoare vor fi familiare pentru unii cititori, interesaţi de noile media. Biblioteca Digitală Europeană şi Bucureştiul virtual din Second Life sunt deja proiecte de notorietate, despre care s-a scris şi în media tradiţionale şi în blogosferă. Cu toate acestea, puţini sunt cei care conştientizează că astfel de proiecte pot şi chiar contribuie într-un fel sau altul la conturarea imaginii României.



    Cristian Tabara despre Branding Romania la emisiunea Parte de carte de la Pro TV - http://www.protv.ro/emisiuni/shows/parte-de-carte/video-branding-romania/23296/pagina-1.html 


    Despre autoare:


                Alina Dolea, născută în 1981, la Piatra-Neamţ, a absolvit masteratul de comunicare politică şi marketing electoral al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA (2009). Este cadru didactic asociat la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative Bucureşti (SNSPA) şi PR Manager la Curtea Veche Publishing, pentru care a obţinut Silver Award for Excellence la Romanian PR Award 2008 (campania de comunicare „Toată lumea vine la Pamuk“). A lucrat pentru Multimedia Political Communication şi PRAIS Corporate Communications şi este membru în Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice. Publicã articole de specialitate în Revista de comunicare şi relaţii publice. În 2004 a câştigat, cu echipa, premiul al treilea la Olimpiadele Comunicării şi premiul special „Cultura de Securitate 2004“.


                Adriana Ţăruş, născută în 1984, la Bucureşti, a absolvit masteratul de comunicare politică şi marketing electoral al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA (2009). Este jurnalist în cadrul trustului Realitatea-Caţavencu. În 2006, a fost bursier ERASMUS la „Institute for Media and Communications Studies“ din cadrul TU Ilmenau, Germania, unde a luat parte la cercetarea „Aspects of Digital Games Culture“, şi a publicat rezultatul studiului „Eastern European Gaming Culture“ în jurnalul de cercetare academică „People, Markets, Media and Management“. În 2007, a publicat cartea Peace PR — Relaţiile publice în procesele de menţinere şi obţinere a păcii, iar în cursul anului 2008 i-au apărut mai multe articole în Revista de comunicare şi relaţii publice. Tot în 2008 a câştigat premiul RADOR pentru jurnalism de agenţie de presă.