Bine ai venit!
|
| |

Scuzați, sunt doar în trecere

40,00 lei
Dintre întâmplările (reale sau imaginare), înțelese în cel mai larg sens, care acced (sau ar putea accede) în existență, scriitorul le alege (sau le construiește) pe cele care spun ceva despre toți, adică despre nimeni anume, dar despre oricare dintre noi.

Emil Dinga (născut în anul 1956, în comuna Cosmești, județul Galați) este economist în specialitatea cibernetică economică. Este profesor universitar de economie teoretică și de epistemologie economică, cercetător științific la Academia Română, conducător de doctorat și de programe postdoctorale în domeniul economic. Este căsătorit și locuiește în București.

Debutează editorial în anul 2016 și publică, printre altele, volume de aforisme, poezie, proză scurtă și instantanee lirico-metafizice. Emil Dinga evită, în poietica sa (ca și în limbajul poetic sau în „muzica sensurilor“), fundamentalismul unui postmodernism  înțeles ca o renunțare la lirism și la conceptualizare lirică precum și ca o coborâre brutală a actului estetic nu numai în limbajul străzii, ci și în semnificația extrem de particulară (expresia semnificație particulară este, desigur, un oximoron) a acesteia. De fapt, el practică ceea ce, din anul 2002 încoace, în literatura poetică occidentală, s-a numit affective turn, care este o versiune de post-postmodernism sau chiar de anti-postmodernism (Nota bene: în nici un caz, de metamodernism, cum se mai spune în teoria și critica internațională) – mai exact, el preferă un lirism conceptual, bazat pe cerebralitatea creării premiselor unei lecturi generatoare de emoție estetică. Pentru Emil Dinga (care preia sugestia lui Eco, aici), poemul nu este, în totalitate, la dispoziția cititorului, el (poemul) nu trebuie să permită o hermeneutică aleatorie, complet liberă, ci este, mai degrabă, un ghid de reconstrucție (care nu mai presupune, totuși, deconstrucția anterioară), în cititor, a emoției generatoare din autor – de aceea poietica sa, de exemplu, nu elimină punctuația (gesticulația gândului, cum s-a spus), așa cum fac „adevărații“ postmoderniști, deoarece ea, alături de ritm (de multe ori, și de rimă) asigură un anumit grad de ghidare care păstrează legătura emoțională și comunicativă dintre autor și lector.

Scuzați, sunt doar în trecere - Descriere și informații

În proză, între felia fotografică de viață (dostoievskiană) și invenția realismului magic (borgesiană), spațiul literar de experimentare a scriiturii este imens și provocator, iar pericolul rătăcirii prozodice este omniprezent. Din fericire, există un fir al Ariadnei, care nu a fost înșirat anterior de nimeni și care, deci, poate fi parcurs de la bun început: semnificația. Scriitorul – homo significans prin excelență – este un culegător de semnificații. Câmpul pe care culege el este la îndemâna tuturor, este viața frustă a oricăruia dintre noi. Dintre întâmplările (reale sau imaginare), înțelese în cel mai larg sens, care acced (sau ar putea accede) în existență, scriitorul le alege (sau le construiește) pe cele care spun ceva despre toți, adică despre nimeni anume, dar despre oricare dintre noi. După ce a ales firul tramatic, scriitorului îi mai rămâne un singur lucru de făcut – să transforme particularul în general în așa fel încât să pară că vorbește tot timpul doar despre particular. Iar în proza scurtă acest lucru este cel mai dificil de realizat. Dar merită încercat.

— Emil Dinga

Anul apariției: 2020

Format: 13.0 x 20.0 cm

Număr pagini: 256

Autor: Emil Dinga

Format ediție: Paperback

ISBN : 978-606-44-0484-8