Comunicarea este ca o femeie în zilele acelea din lună. Poate fi capricioasă, dar productivă. Poate fi țâfnoasă că, vorba aceea, când nu-ți convine ceva, simți că lumea întreagă este împotriva ta. Poate fi seducătoare. Sau firavă. Năbădăioasă. Liniștită sau tulbure. Pe ceartă sau pe pace.
Cuprins
În fine, comunicarea este ca noi oamenii. Depinde cine vorbește și cine ascultă. Acum, hai să fim sinceri, de câte ori nu ai simțit pe propria piele că ai o chimie extraordinară cu cel din fața ta? Sau, dimpotrivă, că te plictisește groaznic? Din păcate sau din fericire, uneori nu poți alege cu cine să comunici și cu cine nu. Exceptând oameni apropiați din viața noastră, job-ul ne pune în interacțiune cu tot felul de oameni cu care trebuie să comunică.
Cum procedăm însă dacă avem în fața noastră interlocutori dificili?
Experiența de jurnalist m-a învățat că este important să învățăm să comunicăm cu oamenii din jurul noastru. Mulți dintre ei, deși nu par, sunt adevărate surse de povești. Trebuie să știi doar să apeși pedalele potrivite și să-i faci să se deschidă. Comunicarea este cheia multor probleme, fie că vorbim de viața în cuplu până la interacțiunea de la job.
Comunică! Chiar și atunci când lucrurile par de neînțeles, iar tu simți că omul din fața ta este cel mai dificil interlocutor pe care l-ai întâlnit vreaodată, există soluții. Există supertehnici de comunicare. Există abilități de comunicare și idei simple pentru prezentări de succes. Comunică deschis și pe înțelesui celui din fața ta. Fii concis, susține-ți clar ideile, însă fii mereu în interacțiune cu cel din fața ta! Nu sta cu ochii în facebook sau în telefonul mobil! În acest caz, comunicarea este, din start, una perdantă.
Comunică! S-ar putea să-ți placă! Chiar și atunci când nu ai interlocutorul potrivit. Spor la comunicare!
Comunicarea cu oamenii dificili – de Roberta Cava
Există vreo regulă de bază în comunicare? Da, în comunicare avem o regulă de bază: nu există oameni dificili, există numai oameni cu care trebuie să învățăm cum să ne purtăm.
Autoarea acestei cărți ne ajută să identificăm tipurile de persoane dificile, ne propune modalități de soluționare a conflictelor și ne arată cum să ne adaptăm stării de spirit a persoanelor din jur. Iar în final vom ști să ne rezolvăm conflictele cu așa-zișii „oameni-problemă“.
Te poți întâlni cu oameni dificili la orice pas: bolnavi închipuiți, sabotori, bârfitori, „bombe cu ceas“, zeflemitori… Să îi ocolești nu este întotdeauna o soluție, așa că Roberta Cava îți propune câteva abilități de comunicare cu ajutorul cărora vei putea face față cu brio oricărui astfel de om: parafrazarea, feedbackul, cunoașterea limbajului nonverbal, ascultarea și tehnica discului stricat.
În această ediție a cărții, Roberta Cava a adăugat noi idei și strategii referitoare la probleme precum bullying-ul la locul de muncă, demotivarea și conflictele de personalitate. Autoarea prezintă numeroase dificultăți care pot apărea la serviciu și metode eficiente de a le rezolva, pentru ca relațiile dintre șefi, colegi și clienți să fie cât mai armonioase.
Cine este Roberta Cava
Specialistă în domeniul resurselor umane și în dezvoltarea abilităților de comunicare în afaceri, Roberta Cava a elaborat un program care te va ajuta să relaționezi mai ușor cu oamenii dificili și să gestionezi eficient situațiile problematice provocate de aceștia. Peste 55 000 de persoane au beneficiat până în prezent de tehnicile prezentate în această carte, în cadrul seminarelor organizate de autoare pe tot mapamondul.
Dezvoltă-ți abilitățile de comunicare – de Roz Townsend
Când te-ai plictisit ultima oară la un șir interminabil de proiecții cu scris mărunt? Dacă te temi că și prezentările tale ar putea arăta așa, dacă te confrunți cu anxietatea vorbirii în public sau dacă pur și simplu vrei să adaugi un strop de verb și de culoare discursurilor tale, ții în mână ghidul potrivit.
Roz Townsend te va învăța să îți seduci auditoriul. Îți va arăta că reușita unei prezentări depinde nu numai de cât de corect este elaborată, ci și de cum îi convingi pe ascultători să adere la ideile tale. Și te va învăța să te cunoști, pentru că succesul este de partea celor care evaluează în mod realist cum sunt percepuți și își adaptează stilul în funcție de feedback. Într-o manieră prietenoasă și accesibilă, susținută de anecdote și exerciții, cartea îți va arăta tot ce trebuie să știi despre pla nificare, pregătire, exersare și anticipare, pentru ca următoarea ta prezentare să iasă din mulțime.
Dezvoltă-ţi abilităţile de comunicare explică felul în care vă puteţi dezvolta abilitatea de a-i face pe alţii interesaţi de ideile voastre. Pe lângă informaţiile practice legate de dezvoltarea unor abilităţi excelente de prezentare, volumul îi motivează pe cititori să îşi aprofundeze cunoaşterea propriei persoane. Cartea promovează deprinderi de planificare, pregătire, exersare şi proiecţie, informaţiile fiind însoţite de glume şi exerciţii.
Supertehnici de comunicare – de Alan C. Fox
Fiți atenți că este de bine! Alan C. Fox pune în supertehnicile sale tot ce a învățat din finanțe, artă, afaceri imobiliare și viața de familie. Când susține conferințe sau workshopuri, când scrie articole sau dă interviuri, el își încurajează publicul să gândească pragmatic și să se bucure de micile victorii cotidiene.
Această carte reunește esența experiențelor autorului și te călăuzește spre cunoașterea de sine necesară ca să pui în aplicare cu succes 54 de strategii pentru a clădi relații trainice și pentru a dobândi prosperitate.
Cine este Alan C. Fox
Alan C. Fox consideră că a avut parte de mai multe vieţi pe parcursul ultimilor 75 de ani. A obţinut diplome universitare în contabilitate, drept, educaţie și scriere profesionistă.
A fost supervizor financiar pentru o importantă firmă de contabilitate, apoi și‑a înfiinţat propria firmă de avocatură, iar în 1968 a fondat o companie imobiliară care deţine și administrează peste 70 de proprietăţi prospere, situate în 11 state americane. De asemenea, este fondatorul, editorul și proprietarul publicaţiei Rattle, una dintre cele mai respectate reviste literare din SUA, și este membru în consiliul director al mai multor organizaţii nonprofit.