Curtea Veche Publishing a lansat luni, 10 februarie 2020, carticheie.ro, prima revistă online de dezvoltare personală a unei edituri. Site-ul își dorește să fie un ghid al cititorului modern, tratând subiecte diverse și cu un impact considerabil asupra vieții noastre – self help, familie, relații, limbajul iubirii, limbajul copiilor, educație financiară, legătura dintre corp și suflet etc.
Cuprins
Într-o lume în care unul din cinci români nu a citit niciodată o carte, Curtea Veche Publishing crede cu tărie că oamenii pot (re)descoperi, la orice vârstă, plăcerea cititului și, mai mult decât atât, că o carte citită la momentul potrivit îți poate influența viața, schimbându-ți în bine întreaga existență.
Despre acest nou proiect, despre ceea ce-și propune el, ce a inspirat numele revistei, dar și despre dorința a tot mai multor români de a se îndrepta spre cărțile de nonficțiune, vom vorbi cu Barna Némethi, CEO-ul editurii Curtea Veche Publishing. La rândul său, Iren Arsene Máté, manager general și fondator al editurii, a mărturisit importanța absolută a cărților în viața unui om: „Cartea potrivită la momentul potrivit poate schimba destine.”
Un ghid al cititorului modern!
Reporter: De ce carticheie.ro și de ce o revistă de dezvoltare personală într-o lume în care știm cu toții că cititul nu prea mai are așa o mare căutare?
Barna Némethi: Acest nou proiect al editurii noastre vine în întâmpinarea unei importante schimbări în ceea ce privește obiceiurile de lectură: din ce în mai mulți oameni încep să citească cărți de nonficțiune. De ce? Pentru că își dau seama că se confruntă cu tot felul de situații și de probleme la care nu au neapărat un răspuns, că nu știu suficient despre respectiva chestiune și că se simt debusolați. Atunci își dau seama că o carte poate să le ofere un răspuns concentrat, gândit, arhivat despre problema respectivă.
Pentru piața de carte, trecerea spre cărțile de nonficțiune este un semn foarte bun. Toate piețele de carte se sprijină pe fundamentele cărților de nonficțiune. Nu vreau să subestimez valoarea și importanța beletristicii, dar cred că sănătatea unei industrii și a unei culturi și a tot ceea ce învățăm se bazează pe cărțile de nonficțiune. Asta încercăm cumva să facem – să ne întoarcem la cărțile de nonficțiune care ne pot ajuta să trecem de la problemă la soluție.
Reporter: Știu că există o legătură strânsă între începuturile editurii și Cărțile Cheie. Este această revistă o reîntoarcere la cărțile care au fost deschizătoare de drumuri pentru editură?
B.N.: Da, este o reîntoarcere la accentul pe care îl punem pe aceste cărți. Într-adevăr, primele cărți publicate de editura noastră au constituit colecția Cărți Cheie (Secretele succesului de Dale Carnegie fiind prima din această colecție).
Ceea ce ni s-a părut absolut minunat este că, după 22 de ani, aceste cărți sunt la fel de căutate și de citite ca în primul an de apariție. Și asta spune multe lucruri despre importanța lor. Revenim deci la cărțile fundamentale pe care orice comunitate ar trebui să le citească ca să opereze mai bine în perspectivă.
Cărțile care schimbă destine
Reporter: Că tot vorbim de aceste cărți de dezvoltare personală pe care oamenii încep să le caute din ce în ce mai mult, întreb: poate o carte să schimbe cu adevărat destinul sau drumul unui om?
Iren Arsene: Fără nicio îndoială. Cartea potrivită citită la momentul potrivit poate schimba destine. Aceste cărți au inspirat profesori, oameni de afaceri, tineri, cupluri – o întreagă societate care își căuta drumul după schimbările majore ale anilor ‘90. Toți aveam nevoie de cărți, toți treceam prin transformări majore și trebuie să ne inspirăm de undeva și să înțelegem ce se întâmplă cu noi. Aceste cărți au fost cărțile potrivite pentru mulți dintre noi.
Reporter: Poți, te rog, să dai câteva exemple de cărți cu un mesaj puternic pe care cititorul le va găsi prezentate pe site-ul revistei carticheie.ro?
B.N.: Este important de precizat că dezvoltarea personală este o categorie foarte cuprinzătoare, care include multe subcategorii. Avem, de exemplu, ceea ce numim cărțile de vânzări, unde se regăsesc mai multe abordări. Cum anume să vorbești în public, cum să te adresezi unui om, cum să stabilești relații interumane ca să poți să îți crești eficiența în domeniul vânzărilor. Apoi există ceea ce se numește „psihologie de birou”: ce faci dacă ai un șef dificil, ce faci dacă trebuie să conduci tu o echipă de oameni pe care trebuie să-i convingi, să-i motivezi și să-i mobilizezi.
Lucrurile astea nu trebuie reinventate, despre ele s-a scris deja. Pe site-ul revistei veți găsi articole care acoperă toate aceste categorii. Veți găsi articole despre cărțile lui Daniel Goleman – cel mai premiat și consacrat jurnalist din domeniul științific din Statele Unite – Zig Ziglar, Napoleon Hill și mulți alți autori consacrați în domeniile respective.
Și, evident, încercăm să fim la curent cu ceea ce se întâmplă în prezent în domeniu, adică pe lângă faptul că traducem și reedităm aceste cărți fundamentale, aducem în prim plan pe autori precum Nassim Nicholas Taleb, cu Antifragil și Lebăda Neagră, în care descoperim noi perspective asupra felului în care ne raportăm la piața economică.
Vom vorbi despre Inteligența socială de Goleman sau Antrenează-ți creierul a lui Joe Dispenza. Există și multe cărți de parenting, cărți pentru a-ți înțelege emoțiile, limbajele iubirii, limbajul în cuplu sau limbajul copiilor.
Cu această nouă revistă, încercăm să punem în lumină și să analizăm fiecare pilon din această largă categorie de dezvoltare personală.
Să citim 15 minute pe zi, indiferent ce citim! #timpulsăcitim
Reporter: Asociația Curtea Veche, împreună cu Leo Burnett, a lansat campania #timpulsăcitim. Până la urmă, cum îi facem pe oameni să (re)descopere bucuria lecturii?
B.N.: Această campanie s-a născut pe de o parte din optimism, din credința că obiceiurile oamenilor pot fi schimbate, și pe de altă parte din conștientizarea faptului că unii oameni nu citesc pentru că nu cunosc beneficiile lecturii. Așa că ne-am gândit că ar trebui să facem noi asta, să le prezentăm în mod explicit și foarte deschis care sunt aceste beneficii.
Campania #timpulsăcitim, realizată împreună cu agenția Leo Burnett, și-a propus să atragă atenția asupra necesității lecturii, asupra faptului că orice carte citită îți va aduce beneficii nesperate.
Să citim 15 minute pe zi, indiferent ce citim! Ideea campaniei noastre a fost una simplă: dacă și cei mai ocupați oameni reușesc să facă asta, atunci eterna noastră scuză, lipsa timpului, ar trebui să nu mai fie invocată, pentru că nu stă în picioare. Cu alte cuvinte, este mereu #timpulsăcitim.