Acum citești
Faceți din Regula de Aur temelia carierei voastre! Secretele științei de a vinde

Faceți din Regula de Aur temelia carierei voastre! Secretele științei de a vinde

A vinde, vândut, vânzare. Cuvinte care au devenit de bază în vocabularul nostru actual. Auzim tot mai des în zilele noastre: trebuie să știi să te vinzi! Până la urmă, din orice unghi am privi, vânzarea a ajuns o artă. Există tehnici, există perspective, există un plan special croit și muncit pentru a vinde. Pentru a te vinde. Cu ghilimelele de rigoare și în sensul bun al cuvântului. A-ți vinde munca. A-ți vinde creațiile. A-ți vinde personalitate. A-ți vinde talentul.  

Cartea ,,Știința de a vinde”, scrisă de Napoleon Hill și publicată la editura Curtea Veche Publishing  ne demonstrează că, deseori,  arta vânzării se dovedește a fi tot atât de necesară în dezvoltarea oportunității ca în crearea ei. Arta vânzării, așa  cum  este  descrisă  în  această  carte, nu  se  aplică  doar  în  cazul  comercializării  unor  mărfuri  ori  servicii.  Îți poți vinde personalitatea, și chiar trebuie să o faci.

De fapt, obiectivul principal acestei cărți este să îi învețe pe oameni cum să se vândă pe sine pentru a porni pe drumul către o viață de succes, folosindu‑se de strategiile de marketing  și  de  principiile  psihologice  la  care  apelează  specialiștii din domeniul vânzărilor de bunuri și servicii.

Această lucrare își  propune  să‑i  învețe  și  pe  alții  să  facă  același  lucru. Iată, așadar, care sunt cele cinci  definiții  pentru  actul vânzării:

1. Vânzarea  este  capacitatea  de  a‑ți  face  cunoscute  bunurile,  serviciile  sau  propunerile  unui  om  –  ori unui grup de oameni – până în punctul în care aceștia ajung să își dorească un privilegiu, o oportunitate, un bun sau un interes.

2. Vânzarea este capacitatea unor specialiști sau persoane  publice  de  a  oferi  servicii,  asistență  și  cooperare,  până  în  punctul  în  care  cei  cărora  li  se  adresează își doresc să răsplătească, să recunoască și să onoreze respectiva ofertă.

3. Vânzarea este capacitatea de a îndeplini sarcini și de a face servicii în calitate de angajat, până în punctul în care dorința angajatorului devine aceea de a‑l plăti corespunzător, de a‑l promova și de a‑l lăuda.

4. Vânzarea este  capacitatea  de  a  fi  politicos,  bun,  agreabil și grijuliu, până în punctul în care oamenii din proximitate încep să își dorească să te respecte, să te prețuiască, să te stimeze.

5. Vânzarea este capacitatea de a scrie, de a proiecta, de a picta, de a inventa, de a compune sau de a realiza orice lucru,  până  în  punctul  în  care  beneficiarii  creațiilor  tale încep să își dorească să te aclame ca pe un erou, ca pe o celebritate, ca pe un om de mare valoare.

O regulă extrem de importantă în vânzări se referă la dobândirea abilității de a le vorbi  grupurilor emanând  putere  de  convingere. Acesta este, cu adevărat, un  avantaj  neprețuit care îi ajută pe oameni să descopere și să fructifice cele  mai  mari  oportunități.

,,Această  însușire trebuie dezvoltată pe cont propriu, fiind o artă ce poate  fi  deprinsă  numai  prin  studiu,  efort  și  experiență.  Iată mai jos câteva exemple concrete.William Jennings Bryan a ieșit din obscuritate, ajungând până  la  o  poziție  de  importanță  națională,  prin  faimosul  său  discurs  cunoscut  sub  numele  „Crucea  de  Aur“,  rostit  cu ocazia Convenției Democrate din 1896. Patrick Henry a  pătruns  în  istorie  prin  celebra  replică  „Dați‑mi  libertate  sau  dați‑mi  moarte“  din  discursul  său  susținut  în  timpul  Revoluției  Americane. Dacă  acel  discurs  nu  ar  fi  existat,  este  puțin  probabil  ca  numele  lui  Henry să mai fi fost reținut de cineva.

Robert Ingersoll a schimbat direcția  în  care  se  îndrepta  teologia prin arta sa oratorică, prin elocința sa, ca și printr‑un  talent  extraordinar  de  a  face  vânzări  către  grupuri  mari de oameni. Una dintre cele mai grăitoare lecții în arta vânzărilor care a fost  scrisă  vreodată  poate  fi  găsită  într‑o  capodoperă  shakespeariană: discursul lui Marc Antoniu la înmormântarea lui Iulius Cezar. John F.  Kennedy va  fi  mereu  amintit  pentru  replica  sa  memorabilă: „Nu  te  întreba  ce  poate  să  facă  țara  pentru  tine, întreabă‑te ce poți face tu pentru țara ta“, explică Napoleon Hill.

Adio, tehnici de vânzare agresive!

Potrivit lui Napoleon Hill, tehnicile de vânzare  agresive,  prin  presiune,  despre  care  s‑au  auzit  atât  de  multe  în  ultimele  decenii,  aparțin  de  acum trecutului. Mai mult, susține autorul, ,,ariviștii vor fi nevoiți să se dea în lături în favoarea celor dispuși să ofere tot ce e mai bun din grijă față  de  semeni,  în  toate  sferele  vieții,  inclusiv  în  vânzări.”

,,Liderii de succes ai viitorului – fie cei din vânzări, fie din alte domenii – trebuie să facă din Regula de Aur temelia carierei lor”

Napoleon hill

Cât de multe pot să le ofer celorlalți pentru a le veni în ajutor? – ,,Indiferent cine  ești  și  cât  de  multe  știi,  nu  vei  reuși  în  viață dacă nu vei deveni un vânzător iscusit”

Articol recomandat

În viitorul apropiat, întrebarea primordială va fi: „Cât de multe pot să le ofer celorlalți pentru a le veni în ajutor?“, iar nu: „Cât de mult pot să mă îmbogățesc fără să ajung la închisoare?”

“O renaștere  economică  de  anvergură  a  cuprins  întreaga  lume.  Cine nu  poate  să  vadă  acest  lucru  este  orb – atât  din  punct  de  vedere  mintal,  cât  și  moral.  Vechea ordine  a  lucrurilor  și  a  business-ului  din  industrie  a  fost  deja  spulberată,  iar  noua  ordine  îi  ia  locul  rapid.

Din moment  ce  fiecare  om  trebuie  să  se  folosească  de  o  anumită formă de vânzare pentru a se promova pe sine și pentru  a  se  adapta  în  cadrul  unor  relații  satisfăcătoare  –  atât  sociale,  cât  și  comerciale  – nu  poate  fi  decât  benefic  să  ne  aplecăm  urechea  spre  principiile  fundamentale  mai  devreme  pomenite  și  spre  aplicarea  lor  în  practică.  Lucrarea de  față  își  propune  să  prezinte  aceste  principii.  Oamenii  care  vor  deprinde  principiile  persuasiunii  vor  reuși să încheie cu succes tranzacțiile apărute pe drumul vieții,  depășind  obstacolele  și  împotrivirile,  captând  și  redirecționând forțele adverse.

Indiferent cine  ești  și  cât  de  multe  știi,  nu  vei  reuși  în  viață dacă nu vei deveni un vânzător iscusit. Va trebui să îți vinzi  serviciile,  cunoștințele  și  chiar  propria  persoană va trebui să îți vinzi personalitatea. Pe măsură ce te cufunzi în  studiul  principiilor  fundamentale,  fă  tot  posibilul  să  nu  uiți  ideea  că  singurele  limitări  sunt  cele  create  de  propria  minte.  De asemenea, amintește‑ți  că  poți  înlătura orice limitare pe care singur ți‑ai creat‑o. Această carte a fost scrisă pentru oamenii care nu vor permite să fie ținuți în loc nici de circumstanțe aleatorii, nici de limitări psihologice” conchide Napoleon Hill.

O carte care inspiră și care arată faptul că a vinde este o artă care se dobândește în timp. O artă care are ca elemente principal, pe lângă creativitate, înțelepciune, talent iscusință, și respect pentru cei cărora te adresezi. Și cuvintele potrivite. Și tehnicile potrivite. Napoleon Hill știe să te facă să înțelegi asta mai bine ca oricine.

Cine este Napoleon Hill?

Reamintim că Napoleon Hill a fost unul dintre părinții fondatori ai literaturii motivaționale, iar volumele lui s-au vândut, de-a lungul timpului, în milioane de exemplare. Așadar, nu e de mirare că adepții lui s-au hotărât să îi ducă mai departe opera. Bazându-se pe textele sale, publicate sau nu anterior, membri ai organizației Napoleon Hill Associates au captat, cu o fidelitate remarcabilă, esența filozofiei succesului pe care a dezvoltat-o maestrul lor.

Rezultatele efortului lui Napoleon Hill și al membrilor organizației Napoleon Hill Associates sunt cuprinse în această carte, o sinteză a celor mai valoroase idei practice ale lui Napoleon Hill cu privire la știința vânzării. Și nu este vorba aici doar despre comercializarea unor bunuri materiale, ci și despre a-ți vinde înzestrările și cunoștințele. Vei învăța din paginile ei cum să îți valorifici personalitatea apelând la strategiile de promovare și la arta negocierii folosite de specialiștii în vânzări, vei afla ce calități trebuie să cultivi și îți vei dezvolta aptitudinile de a influența gândirea cumpărătorului.

Vezi comentariile (0)

Scrie un răspuns

Adresa ta de email nu va fi făcută publică.

mergi sus