Acum citești
Cum să comunici cu succes în mediul online. 4 lucruri de care să nu uiți niciodată!

Cum să comunici cu succes în mediul online. 4 lucruri de care să nu uiți niciodată!

Aproape că nici nu ne mai amintim cum erau întâlnirile de altădată sau cum era să aștepți cu nerăbdare o scrisoare de la persoana iubită. Astăzi, în plin avânt digital, lucrurile s-au schimbat radical. Totul se întâmplă cu o viteză amețitoare, iar oamenii au foarte ușor acces la informații de tot felul.

Citind cartea lui Dale Carnegie& Asociates, Secretele succesului în era digitală, publicată la editura Curtea Veche Publishing, veți învăța cum să comunicați cu diplomație și tact, să descoperiți subtilitățile și valoarea mediilor online, să-i faceți pe oameni să vă placă, să vă creați o rețea stabilă, să fiți credibili, să deveniți un orator mai convingător, să fiți un lider mai eficient, să deveniți un specialist când vine vorba de mediul online.

Cum încep poveștile din mediul online?

Astfel, este important să vă dezvoltați abilitatea de a duce lucrurile la bun sfârșit şi să profitați la maximum – în sensul bun al cuvântului – de puterea instrumentelor digitale, caracterizate de acces liber la informație și comunicare frecventă.
Multe povești din mediul online încep uneori cu un simplu like sau cu un share, stârnind apoi discuții ample, controverse, dar și mobilizări spectaculoase pentru o cauză atunci când situația o impune.

În zilele noastre, trăim într-un alt film. Unul în care ne-am remodelat la nivel de comunicare și ne-am regândit total strategiile de marketing. Liderii au alt mod de a se raporta la cei din jur, existând secrete care fac ca această formă de comunicare online să fie mai transparentă, credibilă, mobilizatoare.

Cartea Dale Carnegie & Associates – Secretele succesului în era digitală – publicată la editura Curtea veche Publishing reprezintă un ghid necesar pentru cei care vor să aibă succes în mediul digital.

Iată care este motivația acestei cărți:

,,Această carte este un manual al relațiilor interumane bazate pe sentimente izvorâte din inimă. Este o carte despre a câștiga prieteni așa cum bunul nostru străbunic a câștigat inima înțeleptei noastre străbunici – prin interes sincer, empatie profundă și apreciere reală. Și despre construirea influenței de durată, care generează progres și beneficii reciproce. (…) În ciuda tendinței globale către discuțiile libere, nu este nici înțelept, nici necesar să îi criticăm pe alții pentru ca mesajele noastre să fie mai eficiente, mai importante sau mai interesante.”

Așadar, este bine de știut că cei mai respectați oameni în orice domeniu de activitate, în companii, în familie și în grupurile lor de prieteni sunt cei care își exprimă concis punctele de vedere, dar care rămân sensibili față de cei pe care vor să îi influențeze în gândire și comportament.

Deși nu ar fi putut niciodată prezice traiectoria pe care o va urma tehnologia, Carnegie se dovedește a fi un profesor înțelept, al cărui ajutor poate fi extrem de util în peisajul digital în care trăim, un peisaj care deși pare accesibil, este greu de fidelizat.

Cum ne raportăm la cei din jur, la oamenii din comunitatea noastră în comunicarea din era digitală? Iată câteva sfaturi pe care le găsim în cartea lui Dale Carnegie:

1. Înlocuiți tendința de a discredita și de a aduce obiecții cu încurajări și sfaturi, atunci când utilizați mijloacele mass-media. Nu este nimic greșit în a vă informa prietenii și fanii cu privire la lucruri pe care ei nu ar dori să le audă, însă modul în care comunicați este cheia.

Chiar dacă unii oameni sunt deja de partea voastră, faptul că vă exprimați mereu frustrările nu îi va aduce mai aproape. Nu veți reuși decât să-i faceți să se îndoiască cu privire la sprijinul pe care li-l puteți oferi în momentele lor dificile, iar rezultatul va fi îndepărtarea de voi.

2. Evitați să fiți una dintre gurile rele pentru a vă diferenția de ceilalți. Pe termen lung, bârfa va face mai mult rău decât bine. Avem și aici o altă regulă de bază în era digitală: concurența este sănătoasă și trebuie protejată!

3. Scrieți mesaje interesante, din care este bine să excludeți evenimente din agenda personală. În definitiv, cei care vă urmăresc mesajele vor informație de calitate, vor ceva să-i reprezinte, să se regăsească în comunicarea voastră.

În schimb, dacă nu faceți decât să le împuiați urechile, să le umpleți inbox-urile și iPhone-urile cu problemele voastre sau cu motive de supărare, oamenii nu vă vor asculta pentru prea mult timp mesajele.

4. Calmați-vă înainte să discutați cu cineva. Când vă enervați, primele cinci minute sunt cele mai periculoase. Cu toții facem greșeli, dar puține lucruri sunt mai rele ca indiscrețiile private ajunse în public. Așadar, rămâneți calm și comunicați la obiect și pe subiectul ales!

Cum se comportă oamenii cei mai influenți în era digitală? Ei bine, aflăm tot din cartea Secretele comunicării în era digitală:

Articol recomandat
practici de meditatie

,,Deși este dificil uneori să ne înfrânăm dreptul de a vorbi liber, istoria ne va aminti că oamenii cei mai influenți au fost aceia care au tăcut și și-au temperat mândria atunci când simțeau că îi copleșesc emoțiile negative, și-au lăsat tăcerea, modestia și înțelepciunea să spună mai multe decât ar spus o tiradă critică.

Nu-i așa că până și cel mai mic dintre noi poate exercita o influență profundă asupra celorlalți, atunci când și-o exprimă direct și din inimă? Progresul și dezvoltarea conflictelor încep atunci când cel puțin unul dintre adversari este gata să scoată la iveală ceea ce este bun în celălalt. Aceasta este calea de urmat pentru un deznodământ benefic de ambele părți.”

Așadar, interesați-vă și de interesele celorlalți, zâmbiți, faceți-vă numele cunoscut, ascultați-i mai mult pe cei din jur, faceți-i să se simtă un pic mai bine – sunt doar alte câteva dintre secretele succesului în această fascinantă eră digitală care te poate coborî sau ridica în preferințele oamenilor. Depinde de tine cum alegi să transmiți către ei cele mai importante mesaje.

Liderul actual, transformat total în era digitală!

Apoi, nu uitați că este extrem de important să câștigați și să păstrați încrederea celor din jur, dar în același timp să înfruntați cu demnitate provocările pe care viața vi le scoate în cale.
Pentru cei care au dezbrăcat haina comunicării tradiționale și sunt lideri în era digitală, lucrurile sunt într-o continuă schimbare. Este adevărat că lumea virtuală îți oferă mult mai multe oportunități de a te face cunoscut și de a avea succes, însă este important să știi să apeși butoanele potrivite.

,,Rolurile tradiționale ale publicității, marketingului și relațiilor cu clienții s-au schimbat. La fel s-a întâmplat și cu rolul liderului actual. Zilele în care liderii conduceau pe baza rapoartelor, din spatele ușilor închise ale birourilor de la ultimul etaj al clădirii, unde nu se putea ajunge decât cu lifturi private, au apus de mult. (…) În cele din urmă, arta de a câștiga prieteni și de a-i influența pe ceilalți în era digitală se rezumă la activitatea de relaționare și menținerea acesteia, pe baza intereselor comune”, mărturisește Dale Carnegie.

Dezvoltați în primul rând ,,afacerea umanității”!

Comunicarea cu cei din jur nu a fost niciodată ușoară. Nici comunicarea din era digitală nu face excepție. Întotdeauna vor exista păreri și puncte de vedere diferite, lucruri care unesc și care despart oamenii.

Sfaturile lui Dale Carnegie privind felul în care putem să discutăm, să conducem și să muncim eficient rămân de neprețuit odată cu trecerea anilor, însă sunt lucruri care nu se vor schimba niciodată, oricare ar fi modul de comunicare ales: fii corect, fii credibil, fii calm și, mai ales, fii sincer! Oamenii simt acest lucru și în cazul în care le înșeli așteptările, te vor taxa ca atare.

,,Este adevărat că lumea actuală este o oportunitate nesfârșită pentru afaceri, dar prima sarcină pe care o aveți este dezvoltarea afacerii umanității. Cele mai grozave inițiative sunt și vor fi întotdeauna independente și interactive”

Dale Carnegie
Vezi comentariile (0)

Scrie un răspuns

Adresa ta de email nu va fi făcută publică.

mergi sus