Acum citești
Interviu cu Raluca Kișescu și Unicornul din povestea ei

Interviu cu Raluca Kișescu și Unicornul din povestea ei

Adevărul este că titlul cărții publicată de Raluca Kisescu la editura Curtea Veche PublishingPovestea unicornului care a alergat de la birou la Rio – te atrage ca un magnet. Stai așa, o poveste cu un unicorn? Sună tentant, nu-i așa? Și dacă mai ai și de aleargat de la birou la Rio, sigur e ceva magic acolo! Să fie despre aventură? Să fie despre reinventare? Să fie despre puterea de a-ți învinge fricile și de a lăsa imaginația nebună să te călăuzească pe unde dorește ea?

Vă las să visați și să vă gândiți unde ar zburda unicornul din viețile voastre și cum dai culoare vieții și aventurii, chiar și atunci când viața nu este chiar așa cum ți-o dorești. Însă știi că poți să fie altfel și faci lucruri pentru asta! Scriitoarea Raluca Kișescu a acordat un interviu pentru site-ul carticheie și ne spune chiar ea cum stă, domnule, treaba cu Unicornii ăștia că tare frumoasă este povestea scrisă de ea. Sunteți curioști să aflați ce ne-a mărturisit? Hai cu Unicornul!

Reporter: Povestea unicornului care a alergat de la birou la Rio”, o carte publicată la editura Curtea Veche Publishing. Raluca, titlul ne face să ne imaginăm multe lucruri, are acel quelque chose care te împinge să citești o carte, te face curios. Cine este unicornul din povestea Ralucăi Kișescu?

Raluca Kișescu: Unicornul din povestea mea poate fi deopotrivă un personaj sau o stare. Este acel personaj care nu se poate încadra într-un context fix și este în permanentă căutare de sens pentru viața pe care nu vrea să o lase netrăită la maximul ei potențial. Este acel personaj care îndrăznește, deși îi este frică de tot ce ar putea ieși rău și care vrea să le arate și altora prin sfaturi concrete, prin idei și inspirație că nu există un singur moment sau o singură etapă în viață în care poți să prinzi trenul. Este starea pe care ne-o dorim cu toții: energie, culoare, posibilitate, apus în culori spectaculoase, libertate, este ceva atât de dorit și totuși atât de greu de obținut (dar nu imposibil).

Reporter: Raluca, ce te-a inspirat să scrii această carte?

R. K: M-au inspirat locurile unde am călătorit în ultimii 5 ani (Brazilia, Argentina, Mexic, Cuba, Finlanda, Grecia) și oamenii pe care i-am cunoscut pe parcursul călătoriilor, familia, prietenii, cărțile și articolele pe care le-am citit, întâmplările din viața de zi cu zi – de la o stare proastă la o alergare grea pentru antrenamentul de maraton sau maratonul în sine- , totul. Am un carnețel pe care îl port cu mine zilnic și unde îmi notez orice îmi atrage atenția, chiar și dacă este vorba de zâmbetul cuiva din mașina de alături și un jurnal pe care îl iau în orice călătorie și unde scriu aproape în momentul în care se întâmplă ceva (cum ar fi răsăritul soarelui sau o cină la apus cu un bărbat necunoscut).
Dincolo de totul acesta cuprinzător al inspirației, dacă ar fi să mă rezum la o singură sursă este modul în care interiorizez, trăiesc prin toți porii aproape orice mi se întâmplă.

Reporter: Unde aleargă unicornul din povestea Ralucăi și cum este el?

Raluca Kișescu: Unicornul din povestea mea nu aleargă doar de la birou la Rio, aleargă și între decizii, și între alte locuri, și între stări sociale, și între stări emoționale, și între idei, chiar și între bărbați. Aleargă și pentru semi-maratoane și maratoane chiar dacă a fost scutit la sport și s-a apucat de alergat la 40 de ani. Deși pare că nu are o țintă precisă, își urmează un traseu aproape inițiatic către un punct terminus. Este cât se poate de obișnuit când vine vorba de frământări, întrebări, ezitări, temeri și capătă forță pe măsură ce vede că poate merge la nivelul următor al curajului.􏰁􏰇

Reporter: Ce se întâmplă la Rio rămâne la Rio, însă eu vreau să știu care este legătura dintre Raluca Kișescu și unicorni? Cum a început întreaga legătura, una trainică din ce pare…


R. K: Ar putea să nici nu rămână la Rio, căci Rio nu este atât de picant pe cât ar putea fi – din lectură – alte orașe cu potențial teoretic mai mic:)
Legătura mea cu unicornii a început acum 3 ani și jumătate: eram deja de un an pe piața consultanței creative de marketing și m-am trezit la o întâlnire cu un headhunter căruia voiam să îi propun serviciile mele de consultanță versus cele de angajat (despre aceasta întâlnire providențială sunt mai multe detalii în carte) fără vreo prezentare și fără o identitate vizuală, fix ca în povestea cu cizmarul și pingelele. Doamna a fost drăguță și m-a pus să rezolv aceste lipsuri, oferindu-și sprijinul pentru feedback și îndrumare. Așa am apelat la o agenție de marketing digital – Screen Native – care îmi găzduia și site-ul, trimițându-le un brief despre nevoia unui logo. Ei au fost cei care mi-au propus un logo cu un unicorn, iar eu i-am preschimbat cornul în creion, pentru că eu voiam să devin o scriitoare în adevăratul sens al cuvântului (aveam deja la acea vreme o serie de articole publicate în revista Tango/Marea Dragoste și o carte care le curprindea pe multe dintre ele – 6 din 49 de șanse la iubire apărută la editura Cărțile Tango).

Practic eu am adoptat un unicorn, iar din acel moment am încercat să îl folosesc ca o amprentă de brand personal, ocazie cu care i-am descoperit o mulțime de înțelesuri, de la personaj mitic, ceva pe care ți-l dorești mult, dar e greu de obținut, o persoană cu aptitudini diverse, o persoană care aduce culoare și energie în viețile oamenilor, cineva care își dorește să iasă în evidență într-un mod magic realist. Poate o să prind și ziua înțelesului din business – o companie evaluată la peste un miliard de dolari (smiley face).

Reporter: Care este mesajul acestei cărți?

R.K: Mesajul acestei cărți este : Viața merge înainte atunci când știm în permanență cum să ne reinventăm.

CINE ESTE RALUCA KIȘESCU…

Raluca Kișescu este un produs al propriei imaginații: după ce a absolvit un liceu de informatică și o facultate cu specializarea „Burse internaționale și piețe de valori” a profesat în domeniul marketingului și comunicării, fiind director de marketing timp de 10 ani pentru Avon România și Moldova, o experiență care i-a adus titlul de „Marketerul Anului” al revistei The Marketer și premiul IAA pentru Excelență în responsabilitatea socială. Este implicată în proiecte cu impact social pentru Hospice și Bunici de Viitor, o inițiativă de informare și relaționare destinată categoriei de vârstă 60+. Creativă, autentică, cu spirit liber, pus mereu pe glume, dar ancorată în realitatea business case-urilor, Raluca este unicornul care își dorește să unească lumi, oameni și dorințe.

Vezi comentariile (0)

Scrie un răspuns

Adresa ta de email nu va fi făcută publică.

mergi sus