Curtea Veche Publishing a reeditat volumul “Filosofia sexului” de Radu F. Constantinescu, cunoscutul blogger şi copywriter, dând naştere unui nou fenomen editorial. Volumul a fost disponibil exclusiv pe site-ul editurii și a înregistrat vânzări spectaculoase. Primul tiraj din cea de-a doua ediţie s-a epuizat în doar 24 de ore, cel de-al doilea în câteva zile, iar din cel de-al treilea tiraj, ridicat de curând din tipar, mai sunt disponibile doar câteva exemplare.

Precomanda online pentru primul tiraj al noii ediţii a fost pornită miercuri, 4 iunie, la ora 16.00, iar tirajul cărţii a fost epuizat în mai puţin de 24 de ore. “Nu sunt sigur de această afirmaţie, dar s-ar putea să fie prima carte din România care s-a epuizat înainte să apară!” a declarat Radu F. Constantinescu. Între timp, două noi tiraje au fost epuizate aproape în totalitate, iar Radu F. Constantinescu a oferit autografe pe toate cele câteva mii de cărţi: “Danke”, le mulţumeşte el cititorilor, în stilul deja binecunoscut.

collaj Radu F Constantinescu before and after

Autografe.jpg

Un munte de carti.jpg

Radu F. Constantinescu a terminat Literele. Ne vom abţine de la gluma cu: „a trecut la cifre“, dar cifrele îl recomandă ca blogger: este cel mai citit „scriitor online“ din România. A câştigat premiul Radar de Media pe 2014 pentru cel mai bun blog, situându-se într-o companie mai mult decât selectă. E copywriter pentru ProTV, trust pentru care a mai lucrat şi în divizia de ştiri. Crede că sinceritatea e forma supremă de curaj, dar asta nu include un limbaj brutal. Îi place viaţa şi încearcă să trăiască mai multe. E DJ din secolul trecut şi asta se vede în tot ce scrie. Muzica e o prezenţă constantă.

Brutalitate consumată în termeni: filosofie (cu „s“) şi sex. O pledoarie pentru optica năvalnică a contemporaneităţii? Nu, o introspecţie acidă în paharul cu absint al sensibilităţii rănite de marea ipocrizie a formulelor existenţiale prefabricate. Cine afirmă că, pentru a‑i înţelege pe orbi, trebuie să te legi la ochi? Autorul face asta. Prin legătura înflorată care îi acoperă privirea, se distinge o pată de culoare: Maria, femeie-prototip (dar nicidecum o Evă dedată la cutreierarea livezilor de meri), îi apare ca un portret desenat din amintire. Claritatea poate fi ajustată, nu şi termenul de valabilitate sau instrucţiunile de folosire. Sentimentele nu se comercializează la gura metroului şi nici nu sunt dovezi de admiraţie necondiţionată.

Dar cine spune că nu putem pătrunde, măcar în spirit, în ţesătura literară a imaginii… Închidere de diafragmă (hei, e vorba de un procedeu cinemato­grafic, ca să fie clar!) şi, odată nodul desfăcut, Maria şi iubitul ei stau pentru o clipă, în imponderabilitate, faţă în faţă, cu ochii ţintă pe generic. Nimeni nu le-a spus până acum că, într-un poem cu virtuţi vizuale, autorul şi textul nu se contopesc într-un tot, ci se despart ca un tot. Filosofia şi sexul nu mai produc ambiguitate ca termeni, în schimb ajută la vindecarea retinei, iar orbirea de o clipă devine amintire.

Prin urmare, sexul filosofiei nu mai are de-a face doar cu feminitatea, ci el se transformă, printr-un suav proces de inflorescenţă a tipologiilor, într-o filosofie a sexului – virtualitatea imaginii capătă brusc identitatea textului şi nimic din ceea ce e omenesc nu ne mai este străin.