Curtea Veche Publishing și revista Capital continuă colecția „Şcoala de Business Donald Trump” cu un nou volum adresat tuturor celor interesați de antreprenoriat. Volumul poate fi considerat un ghid pentru cei care vor sa-și înceapă propria afacere și cuprinde sfaturi, exemple de succes și răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări. „Antreprenoriatul” de Michael E. Gordon poate fi găsit de luni, 25 iunie la toate chioșcurile de ziare numai împreună cu revista Capital.

În continuare aveți o recenzie realizată de redactorul cărții, Mihaela Popescu.

Mulţi își doresc să devină antreprenori. Să-şi deschidă propria afacere, să nu mai aibă şefi, să-şi organizeze timpul așa cum vor, să-şi seteze propriile valori şi standarde, să devină independenți financiar şi, poate cel mai important, să facă ceea ce le place. Dar nu orice reuşeşte. Crearea şi dezvoltarea unei afaceri proprii implică multă răbdare, timp, eforturi şi resurse. Dar, poate cel mai important element, fără de care niciun antreprenor nu ar ajunge nicăieri, este o oportunitate reală. O idee profitabilă. Iar acesta este doar punctul de început, într-un proces ce implică numeroase etape. Ideile trebuie filtrate, selectate, perfecţionate şi abia apoi puse în practică.

Principala caracteristică a unei idei de succes, este valoare acesteia pentru client. Fără o nevoie a clientului ce poate fi satisfăcută de această idee şi fără o cerere pentru produsul pe care ea îl reprezintă, ea nu are nicio şansă de reuşită. Odată îndeplinită această condiţie, se trece mai departe, la examinarea concurenţei, punerea la punct a unei strategii abile, mobilizarea resurselor, stabilirea unui plan de afaceri realist şi credibil, atragerea investitorilor şi, în final, la lansarea efectivă a afacerii.

Lucrarea conţine multe exemple concrete, metafore vizuale, concepte şi povestiri despre experienţele lui Donald Trump şi ale Trump Organization. Pe parcursul întregii acesteia, Michael Gordon oferă drept model firmele lansate de el, din domeniul alimentar, al produselor antistatice şi al turnării prin injecţie, discutând despre fazele de dezvoltare ale acestora, problemele întâmpinate, soluţiile găsite şi succesul obţinut în final.

Autorul rezervă capitolul final vieţii antreprenoriale de după lansarea afacerii, ce trebuie organizată cu tot atâta atenţie şi planificată la fel de minuţios. Se discută despre provocările apărute odată cu dezvoltarea şi extinderea unei companii şi trecerea acesteia la un următorul nivel. Astfel, cartea prezintă un ghid complet pentru orice viitor antreprenor, răspunzând posibilelor întrebări şi nelămuriri şi oferind soluţii pentru o gamă variată de probleme.