Acum citești
Cartea ,,Cum să te bucuri de viață și de job”, a lui Dale Carnegie. Găsește-te pe tine și fii tu însuți!

Cartea ,,Cum să te bucuri de viață și de job”, a lui Dale Carnegie. Găsește-te pe tine și fii tu însuți!

V-ați gândit vreodată că cei mai mulți dintre noi îşi petrec cea mai mare parte a vieții la slujbă – indiferent care ar fi aceea? Aceasta înseamnă că atitudinea noastră față de serviciu poate determina dacă zilele noastre sunt pline de entuziasmul şi împlinirea ce vin din conștiința performanței sau de frustrare, plictiseală și oboseală.

,,Cum să te bucuri de viață și de job”, o carte scrisă de Dale Carnegie și publicată la editura Curtea Veche Publishing, îți arată că poți găsi acea simbioză perfectă între job și viața ta.

Trebuie doar să știi că prioritizezi anumite sarcini în funcție de importanța lor, să-ți dezvolți comunicarea cu oamenii, fără să încerci să acaparezi totul.
„Nu-i vorba de ceea ce aveţi, cine sunteţi, unde vă aflaţi sau ce vă face fericiţi ori nefericiţi; contează ce credeţi despre toate acestea“, susține Dale Carnegie.

Cursurile acestuia – cunoscute publicului sub marca ,,Dale Carnegie Training” și incluse parțial aici – sunt concepute pentru a vă ajuta să obțineți cel mai mare beneficiu din fiecare zi de lucru; mai precis, pentru a vă oferi satisfacția muncii datorită evidențierii dumneavoastră permanente.

Evaluați-vă propria abordare a vieții și a oamenilor, pe măsură ce citiți aceste pagini. Apoi începeți să vă clădiți punctele tari și să descoperiți cât de multe talente și abilități (de care nu ați știut niciodată) aveți, de fapt, și cât de incitant este să vă folosiți de aceste abilități.


Prezenta carte este o selecție de capitole, preluate din edițiile revizuite ale celor mai bine vândute cărți scrise de Dale Carnegie – Secretele succesului și Lasă grijile, începe să trăiești. Din aceste două cărți am selectat cele mai relevante fragmente pentru dumneavoastră. Doriți mai multă împlinire în viață, vreți să aveți armonie, un scop și sentimentul că vă folosiți la maximum resursele interioare de care dispuneți?

,,Cartea de față vă va ajuta să atingeți aceste obiective. Lectura cărții este o aventură prin care vă puteți descoperi propria personalitate. Și s ar putea dovedi un punct de cotitură în viața dumneavoastră. Dispuneți deja de calități ascunse, care vă pot face viața minunată. Tot ce vă trebuie acum este motivația de a le descoperi și folosi”, susține Dorothy Carnegie Președinte al Dale Carnegie & Associates, Inc.

Ce ne trebuie pentru a fi fericiți cu adevărat

Mulți dintre noi ne întrebăm ce ne trebuie cu adevărat pentru a fi fericiți atât în viața personală, cât și în cea profesională.
Ei bine, trebuie să conștientizăm faptul că epuizarea și lipsa succesului se bazează pe propriile noastre temeri, frustrări și resentimente și nu neapărat pe circumstanțe exterioare nefavorabile. Cu alte cuvinte, să realizăm cât de importantă este atitudinea noastră față de ceea ce ne oferă viața.

Cartea cuprinde diferite metode și sfaturi practice care să ne permită să ne bucurăm de ceea ce avem, să facem schimbările de care avem nevoie și să stabilim relații mai armonioase cu ceilalți. Veți descoperi astfel cum să vă păstrați entuziasmul și răbdarea atât la muncă, cât și acasă.

„Unul dintre cele mai tragice lucruri pe care le-am văzut în natura umană este acela că tindem să amânăm viaţa. Noi toţi visăm la grădina magică de trandafiri aflată la orizont, în loc să ne bucurăm de trandafirii care înfloresc sub fereastra noastră chiar acum“, mărturisește Dale Carnegie.

Așadar, găsește-te pe tine și fii tu însuți: amintește-ți că nu mai e altul ca tine pe lume!

Pentru a preveni oboseala și îngrijorarea:

  1. Eliberați-vă biroul de toate hârtiile, cu excepția celor legate de problema de care vă ocupați în acel moment.
  2. Faceți lucrurile în ordinea importanței lor.
  3. Când apare o problemă și aveți datele necesare pentru a lua o decizie, rezolvați o pe loc. Nu amânați luarea deciziilor.
  4. Învățați să organizați, să delegați și să supravegheați.

Ce vă obosește – și ce este de făcut

,,Iată un fapt uluitor și semnificativ: munca mentală, singură, nu obosește. Sună absurd. Dar cu câțiva ani în urmă, oamenii de știință au încercat să afle care ar fi durata de a lungul căreia creierul uman poate lucra fără a ajunge la „o capacitate diminuată de muncă“, definiția științifică a oboselii.

Spre uimirea lor, savanții au descoperit că sângele care trece prin creier, când acesta este activ, nu arată nicio oboseală! Dacă se ia sânge din vena unui muncitor în timp ce desfășoară o muncă fizică, se observă că acesta este plin de „toxine de oboseală“ și de produse ale oboselii. Dar dacă ați lua o picătură de sânge din creierul lui Albert Einstein, nu ar indica toxine de oboseală nici măcar la sfârșitul zilei!

Deci, în ceea ce privește creierul, acesta poate lucra „la fel de bine și de rapid ca la început după opt sau chiar două sprezece ore de efort“. Creierul este absolut neobosit… Și atunci, ce anume vă obosește? Psihiatrii declară că mare parte din oboseală derivă din atitudinea noastră mentală și emoțională”, susține Dale Carnegie.

Iată 4 sugestii care vă vor ajuta să vă destindeți:

1.  Relaxați-vă în orice moment. Lăsați-vă trupul să fie moale ca un ciorap vechi.

,,Eu țin pe birou, în timp ce lucrez, un ciorap vechi de culoare maronie. Îl țin acolo, ca să mi aducă aminte cât de moale ar trebui să fiu. Dacă nu aveți un ciorap, e bună și o pisică. Ați ridicat vreodată un pisoi care doarme la soare? Dacă da, ați văzut cum îi atârnă extremitățile ca un ziar ud. Chiar și yoghinii din India spun că, dacă vrei să devii maestru în arta relaxării, trebuie să studiezi pisica. Nu am văzut vreodată o pisică obosită, o pisică deprimată 38 sau o pisică ce suferea de insomnie, îngrijorare ori ulcer la stomac. Veți evita, probabil, aceste dezastre dacă învățați să vă destindeți asemenea pisicii”, explică autorul.

2.  Lucrați, pe cât posibil, într o poziție confortabilă. Amintiți vă că tensiunile din trup produc dureri de umeri și oboseală nervoasă.

Articol recomandat

3.  Verificați-vă de cinci ori pe zi și spuneți-vă: „Îmi fac munca mai grea decât este de fapt? Folosesc mușchi care nu au nimic comun cu munca pe care o depun?“ Aceasta vă va ajuta să vă formați obiceiul relaxării și, așa cum spune doctorul David Harold Fink, „cei ce cunosc psihologie știu că obiceiurile sunt cele care contează în două cazuri din trei“.

4.  Testați vă din nou la sfârșitul zilei, întrebându vă: „Cât sunt de obosit? Dacă sunt obosit, nu este din cauza activității mentale pe care am desfășurat-o, ci din cauza felului în care am făcut-o.“

„Eu îmi măsor realizările“, spune doctorul Daniel W. Josselyn, „nu prin cât de obosit sunt la capătul zilei, ci prin cât de puțin obosit sunt.“

Cartea de față tratează un alt aspect care ar putea să ajute, pe fiecare dintre noi, să ne bucurăm și de viață, și de job și anume felul în care comunicăm cu oamenii din jurul nostru, cum le dăm încredere sau cum îi tratăm cu respect.

,,Vorbiți le oamenilor despre ei înșiși“, spunea Disraeli, unul dintre cei mai abili oameni care au condus vreodată Imperiul Britanic. „Vorbiți-le oamenilor despre ei înșiși și vor asculta ore întregi.“

Faceți-i pe ceilalți să se simtă importanți – și faceți asta cu sinceritate!
Să ne amintim de ce a spus Lincoln: „Un strop de miere atrage mai multe muște decât o cană de fiere.“ Dacă vreți să câștigați pe cineva de partea dumneavoas tră, luați l cu duhul blândeții.

Acum 2 500 de ani, Lao Zi, un înțelept chinez, a spus ceva pe care cititorii acestei cărți ar putea să l folosească și azi.

„Motivul pentru care râurile și mările primesc omagiul pârâurilor din munți este acela că se mențin sub nivelul lor. Astfel, pot domina. La fel și înțeleptul, dacă vrea să le fie superior celorlalți, trebuie să se așeze în spatele lor. Astfel, deși locul lui e deasupra lumii, oamenii nu i simt greutatea; deși se cuvine ca el să fie în fruntea tuturor, ei nu consideră această dominare o insultă.

Așadar, fiți un conducător adevărat și încercați să transformați oamenii fără a-i jigni sau a-i indigna. Dacă intenționăm să „schimbăm oamenii fără a-i ofensa ori a le trezi resentimente“, trebuie să începem prin a-i trata cu o atitudine de respect și acceptare a fiecărei persoane. Răspunsul fiecăruia depinde de atitudinea noastră.

Reguli preluate din cartea ,,Lasă grijile, începe să trăiești”:

  1. Nu îi imitați pe alții. Descoperiți vă sinele și compor tați vă adecvat.
  2. Puneți în practică aceste patru bune deprinderi de lucru:
    a. Eliberați vă biroul de toate hârtiile, cu excepția celor legate de problema de care vă ocupați în acel moment.
    b. Faceți lucrurile în ordinea importanței lor.
    c. Când apare o problemă și aveți datele necesare pentru a lua o decizie, rezolvați o pe loc. Nu amânați luarea deciziilor.
    d. Învățați să organizați, să delegați și să suprave gheați.
  3. Învățați să vă relaxați la slujbă.
  4. Puneți entuziasm în munca dumneavoastră.
  5. Numărați vă binecuvântările, nu necazurile.
  6. Amintiți vă că o critică nedreaptă este adesea un compliment mascat.
  7. Străduiți vă să faceți tot ce puteți.

Reguli preluate din cartea ,,Secretele succesului, Cum să vă faceți prieteni și să deveniți influent”:

  1. Nu criticați, nu condamnați și nu vă plângeți.
  2. Faceți aprecieri oneste, sincere.
  3. Treziți în interlocutor o dorință vie.
  4. Manifestați un interes sincer față de cei din jur.
  5. Faceți i pe ceilalți să se simtă importanți – și faceți asta cu sinceritate.
  6. Respectați părerile interlocutorului dumneavoastră. Nu i spuneți niciodată că greșește.
  7. Dacă vreți să câștigați pe cineva de partea dumnea voastră, luați l cu duhul blândeții.
  8. Obțineți de la bun început aprobarea interloctorului.
  9. Lăsați l pe celălalt să creadă că face totul din proprie inițiativă.
  10. Faceți apel la sentimentele nobile ale celorlalți.
  11. Atrageți atenția indirect asupra greșelilor făcute de alții.
  12. Vorbiți de propriile greșeli, înainte de a i critica pe alții.
  13. Puneți întrebări, în loc să dați ordine directe.
  14. Cruțați amorul propriu al celorlalți.
Vezi comentariile (0)

Scrie un răspuns

Adresa ta de email nu va fi făcută publică.

mergi sus