Bonjour! (ca se poarta)

Ma intorc pentru a va povesti despre lansarea volumului “Relatii publice: Strategii si tactici” ce a avut loc ieri la Universitatea din Bucuresti, chiar in prezenta profesorului Wilcox.

Pentru mine, a fost o experienta foarte interesanta. Wilcox, s-a ridicat intru totul la nivelul asteptarilor (nici nu ma indoiam ca asa va fi). A avut o abordare “americaneasca” (dupa spusele domniei sale) a relatiilor publice, adica punand foarte mult accent pe partea practica. A venit cu tot felul de exemple, care mai de care mai surprinzatoare si ne-a povestit despre proiectele sale de viitor, despre cartile la care lucreaza. A fost impresionant sa ai ocazia sa interactionezi si sa aflii parerile unei somitati din domeniul relatiilor publice, in special daca esti interesat de asa ceva. De asemenea, spunea ca apreciaza invatamantul din Europa, tocmai datorita faptului ca partea teoretica nu se lasa undeva in plan secund, ci se realizeaza o interactiune intre aceasta si practica.

Facebook, blog si twitter? In mare masura, viitorul relatiilor publice. Celelalte mijloace nu vor disparea, insa mai sus- mentionatele castiga tot mai mult teren  in SUA.  O invitata, profesoara si ea la o facultate de comunicare si relatii publice (imi cer scuze, insa nu mai retin tara) spunea ca daca vrea sa ia legatura imediat cu studentii ei sau daca doreste sa le transmita ceva, nu o face prin intermediul mail-ului, ci a Facebook-ului.  De asemenea, unui pusti i-a fost distrusa chitara, in valoare de aprox 3000 de USD in timpul unui zbor cu American Airlines. Compania aeriana nu a vrut sa il despagubeasca pe pusti, iar acesta a compus un cantec in care se plangea de modul in care a fost tratat de American Airlines. In 48 de ore, videoclipul postat pe YouTube, a avut in jur de 2.000.000 de viewers. De aici, cred ca stiti ce s-a intamplat mai departe. Au aparut mii de filmulete negative despre respectiva companie aeriana, unde userii isi impartaseau propriile intamplari sau si mai rau, au inceput sa curga procesele intentate in instanta. Iar daca se mai indoieste cineva, si profesorul Wilcox a confirmat: viitorul relatiilor publice sta in imagine. Vom avea cu totii acces la internet de pe telefonul mobil, iar informatiile vor curge intr-un ritm si mai alert. “Va trebui sa ne redefinim identitatea” (Sartori). In Coreea de Sud, la 100 de persoane, exista 175 de telefoane mobile. Si tot aici, telefoanele cu acces la internet sunt foarte raspandite.

Daca sunteti interesati, mai puteti sa il intalniti si astazi pe Wilcox la Galeriile Galateca de la BCU, unde va avea loc o dezbatere despre PR si criza economica internationala. SAU il puteti urmari pe Facebook 🙂

Au revoir! (tot pentru ca se poarta)