cook_mare.jpgJamie e pachetul acela de marketing care iti spune o poveste atat de frumoasa si cu atat de multa carisma, incat il imbratisezi ca pe o fusta Zara. In primul rand iti distruge cliseul de bucatar sef francez – cu bonetica si cu accent afectat. Iar in bucataria lui nu o sa vezi ingredientele in boluri albe, nimic perfect, nimic simetric.

Are mai multe emisiuni in care practic se joaca, nu are prompter, nici scenariu, nu respecta reguli tipice pentru TV – vorbeste direct oamenii din spatele camerelor, face gafe, se impiedica, dar toate defectele nu fac nimic altceva decat sa aduca un plus la sarmul lui.

Pe langa ‘jobul’ TV, si-a deschis un restaurant – Fifteen – unde ii invata pe altii sa gateasca – un proiect social sub forma unui ‘cooking school’, pentru tineri din familii sau medii defavorizate. Proiectul implinit de curand 5 ani, are absolventi, propriul website; din nou – mult marketing, dar nu ostentativ, ci facut bine, cu o poveste coerenta.

Si in sfarsit, ca sa ajung unde vroiam – a iesit cea mai recenta carte a lui la Curtea Veche – Sa gatim cu Jamie. Daca habar n-ai sa gatesti – poti sa-i zici Biblie. Jamie te ia de la zero, iti da tips and tricks de gatit, sfaturi, poze care iti arata toate chestiile practice.. Si tot ce e in cartea asta sunt lucruri pe care Jamie ii invata pe cei de la Fifteen – tehnici de baza, detalii de ingrediente (apropo, partea cea mai buna a versiunii in romana a Cook with Jamie e ca am invatat in sfarsit ce sunt alea „artichokes”).

Smell, touch, taste, hear, see..nu sunt toate 5 propriu-zis in carte, dar sigur le simti cand te gandesti la sosul chutney la rata crocanta, la ghimbirul din pui, la afinele de deasupra brioselor, la agitatia din bucataria Fifteen, la pozele cu el, familia lui, invataceii…Jamie Oliver a devenit incet si sigur un lovemark.

– andreea –