Etica societăţii instituţionalizate

Colecție: Responsabilitatea socială în afaceri

Copertă: Griffon and Swans (www.griffon.ro)

Anul apariției: 2009

Număr pagini: 288

Format: 13×20 cm

ISBN: 978-973-669-875-0

Etica societăţii instituţionalizate

Autor: Bogdan Diaconu

În stoc
19,27 Lei

Comenzi telefonice:
021 222 25 36 / 0744 369 721
Interval orar: 9:00 - 17:00
  • „Fundaţia Post Privatizare este onorată să contribuie la apariţia acestui volum dedicat responsabilităţii sociale a întreprinderilor. Chiar dacă acest concept este asociat, în cele mai multe cazuri, corporaţiilor şi marilor companii în general, Fundaţia Post Privatizare îşi propune să demonstreze că antreprenoriatul social nu ţine cont de dimensiunea companiei, ci de voinţa, viziunea şi gândirea strategică a antreprenorilor. Volumul de faţă consolidează angajamentul fundaţiei în acest sens şi ne face să fim încrezători că din ce în ce mai multe întreprinderi mici şi mijlocii vor realiza beneficiile de afaceri pe care le aduce integrarea responsabilităţii sociale în cadrul strategiei de dezvoltare, chiar şi în această perioadă dificilă.“


    „Think small first“ -  împreună putem face diferenţa
    Péter Barta, director executiv al Fundaţiei Post Privatizare


    „Cred că anul 2009 este cel mai bun moment în societatea românească pentru lansarea unei astfel de cărţi, atât timp cât conştientizăm dramatic în prezent o Românie cu ruşinoase şi dăunătoare probleme de corupţie, care consolidează proasta performanţă în mediul de afaceri românesc şi, în mod special, în administraţia noastră publică. Există, oare, un moment mai bun decât acesta pentru discuţia despre ameninţările privind cadrul competiţiei corecte, despre morala şi egalitatea părţilor, despre raportul nostru cu noi înşine şi cu ceilalţi, despre legea definită ca distribuirea echitabilă a şanselor de succes şi de risc? Sincer, nu cred.“


     


    Aneta Bogdan
    MBA, Chartered Marketer
    Membru al Chartered Institute of Marketing, UK
    Managing Partener, Brandient


    Bogdan Diaconu scrie, predă, oferă consultanţă şi este implicat în proiecte de cercetare în domeniile respon­sabilităţii sociale corporatiste, eticii în afaceri şi culturii antreprenoriale. Promovează, în articolele sale, bunele practici în mediul românesc de afaceri, abordând subiecte privind guvernarea corporatistă, transparenţa, evaluarea şi raportarea performanţei sociale, impactul social şi de mediu al activităţilor de afaceri, etica şi responsabilitatea socială pe piaţa financiar-bancară românească.


    Este licenţiat al Facultăţii de Automatică şi Calculatoare a Universităţii Politehnice din Bucureşti şi al Facultăţii de Filosofie a Universităţii Bucureşti. Sub îndrumarea prof. univ. dr. Ilie Pârvu, a obţinut un master în filosofie teoretică şi titlul de doctor al Universităţii din Bucureşti cu o lucrare în care propune o nouă modalitate de a apăra realismul matematic, sprijinită pe teza indispensabilităţii structurilor matematice în elaborarea teoriilor ştiinţifice.


    Între 1999 şi februarie 2009, a predat etică în afaceri, etică în administraţia publică şi sociologia comunicării în cadrul Academiei de Studii Economice, Bucureşti. În 2007, a obţinut Premiul Freedom House „Tânărul Jurna­list al Anului“, Secţiunea Actualitate internă. În 2008, a obţinut Premiul „Octavian Goga“ pentru poezie, acordat de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional Cluj.


    Coordonează, alături de Mihaela Moga, programul responsiblemanagement.ro, un proiect dedicat modelelor de bune practici în domeniul responsabilităţii sociale corporatiste şi al antreprenoriatului.


    Împreună cu Mihaela Moga, a tradus Capitalism moral: O reconciliere a interesului privat cu binele public, de Stephen Young, Director executiv al Caux Round Table, una dintre cele mai prestigioase organizaţii de etică şi responsabilitate socială corporatistă. Lucrarea este în curs de apariţie la Curtea Veche Publishing, în colecţia Responsabilitate socială în afaceri.