Răzvan Exarhu, alături de Curtea Veche Publishing și Romanian Artists Agency a revendicat premiul 2 de la categoria Influencers în cadrul Webstock 2018 pentru campania de promovare a volumului „Fericirea e un ac de siguranță”.

În mai 2017, Curtea Veche Publishing, în parteneriat cu Romanian Artists Agency, a publicat prima carte a lui Răzvan Exarhu„Fericirea e un ac de siguranță”. Un volum cu multă personalitate, exact ca autorul, cu o copertă roz în spatele căreia cititorii au putut descoperi la firul ierbii atât umorul acid dar inteligent al autorului, cât și modul său unic de a observa lumea în toate ipostazele ei.

Timp de mulți ani publicul a avut ocazia să îl cunoască ca om de radio și TV, blogger și Chef, dar majoritatea nu au știut despre multiplele preocupări, carisma debordantă și simțul umorului aparte ale lui Răzvan Exarhu. Tocmai de aceea, această culegere de texte scurte a fost prilejul perfect pentru a întoarce la 180 de grade statisticile în ceea ce privește consumul de carte în România. În același timp s-a dorit eliminarea prejudecății conform căreia nu există campanii creative în industria de carte – problemă cauzată de bugetele foarte mici din acest sector.

Citind cartea lui Răzvan Exarhu, veți putea afla că sănătatea e sănătoasă, că „laicul pe Facebook a devenit o formă a credinței”, că șlapul și șaorma cu de toate ar trebui să figureze pe stema României… Cartea cuprinde multe informații utile: când ar trebui să te culci la loc ca să nu dai foc la casă, ce poate fi mai cool decât să fii hipster, de ce iubesc sportul oamenii care fumează mult etc. Veți putea citi și despre o fericire tristă, despre o altfel de Românie, care nu mai există, dar şi despre cum ne pierdem viața încercând să trăim.

Avanpremiera campaniei a beneficiat de implicarea unor influenceri și micro-influenceri importanți, din zonele în care a activat sau încă activează Răzvan (media, cultură, gastronomie), pentru a oferi publicului țintă o experiență asemănătoare cu cititul cărții ce urma să apară. Precomanda cărții în online a fost lansată în același timp cu un Q&A cu Răzvan: peste 25 de influenceri și micro-influenceri au fost provocați să îl întrebe pe Răzvan orice pe Facebook (în clipuri video sau în post-uri), iar el le-a răspuns în modul său specific, cu umor, sarcasm și inteligență, sub hasthtag-ul #acdesiguranta. Influencerii nu numai că au fost dispuși să se implice în campanie pro-bono, ceea ce a ajutat cu vânzările din perioada de precomandă, dar au generat o vizibilitate foarte mare, ceea ce a determinat și alți micro-influenceri sau oameni de rând să se implice și să-i pună întrebări lui Răzvan.

S-au implicat: Andreea Esca, Andi Moisescu, Marius Manole, Ana Morodan, Adi Hădean, Dragoș Bucurenci, Marian Godină, Marius Chivu, Cristina Mazilu, Cosmin Bumbuț, Diana Enache, Ciprian Muntele, Oana Titică, Noemi Revnic, Liliana Bulgac, Monica Jitariuc, Ioana Nicolescu, Adina Rosetti, Raisa Beicu, Julius Constantinescu, Radu Dumitrescu, Costin Giurgea, Andreea Georgescu, Adrian Georgescu

Pe lângă influencerii care au luat parte la campanie, persoanele care s-au alăturat din proprie inițiativă au însumat sute de mesaje private pe canalele de social media ale lui Răzvan, cu imagini ale cărții, felicitări, mesaje de mulțumiri și mesaje amuzante.

Campania cu influenceri împreună cu rezultatele reziduale au însemnat conținut 100% organic, și a adunat un engagement foarte mare în doar jumătate de lună. Acesta a fost doar punctul de pornire pentru o mai vastă campanie integrată, dar tot cu rezultate 100% organice atât în presă cât și pe social media. Iar după campania cu influenceri a urmat o avalanșă de mesaje și reacții pe social media din partea unor persoane obișnuite, iar acestea continuă să vină chiar și după aproape un an și jumătate de la apariția pe piață a cărții.

Campania a fost premiată și cu un Silver Award for Excellence la categoria Cultură și artă la Romanian PR Award în 2017. A fost cea mai vizibilă campanie de promovare a unei cărți din mediul online în perioada 2017-2018. Aceasta a fost un succes nu numai datorită noutății ideii, ci și pentru că a contribuit la eliminarea unor tipare și prejudecăți. Iar cartea se află în prezent la al 5-lea tiraj. Deci iată că o campanie creativă și cu vizibilitate mare pentru o carte este posibilă chiar și un buget aproape de 0. Iar acest al doilea premiu vine nu numai la aniversarea a 10 ani de Webstock, ci și la împlinirea a 20 de ani de Curtea Veche.

„Fericirea e un ac de siguranță” este disponibilă pe curteaveche.ro și în librăriile din toată țara.