“Toți marketerii sunt mincinoși spun povești” de Seth Godin
Traducere de Dan Bălănescu
Curtea Veche Publishing, 2016

Ramona Pîrvulescu, unul dintre fondatorii firmei de monitorizare Klarmedia, crede că business-ul se face cu pasiune și că produsul în care ai ales să investești poate spune o poveste frumoasă potențialilor clienți. Trebuie doar să cunoști câteva secrete… De aceea Ramona recomandă volumul “Toți marketerii sunt mincinoși spun povești”, o carte despre cum să spunem povești autentice într-o lume sceptică.

Un manager de succes știe că o relația companie – client este cea mai importantă și că aceasta trebuie construită în timp și trebuie bazată pe încredere și sinceritate. Un manager bun știe însă și că o poveste de succes vinde. Seth Godin, un adevarat maestru al marketingului, ne arată în această carte extraordinară cum putem construi povești de succes pornind de la ingredientele pe care le avem și care sunt regulile permise unui om de marketing atunci când vrea să construiască o poveste frumoasă în jurul unui produs.

Volumul “Toți marketerii sunt mincinoși spun povești” de Seth Godin face parte din colecția “Outliers”, colecție ce dezvăluie tendinţele societăţii, arată calea spre care se îndreaptă relaţiile interumane, economia mondială, cultura globală şi digitală şi, în consecinţă, viaţa noastră de zi cu zi.

toti-marketerii-sunt-mincinosi_coperta1m

Volumul “Toți marketerii sunt mincinoși spun povești” de Seth Godin este extrem de util pentru toți cei care vor să spună povești pe înțelesul consumatorilor, care vor să ajungă la potențialii clienți într-un mod real, autentic și să satisfacă nevoile acestora, dar și pentru cei dornici să afle mai multe despre lumea marketingului, despre motivele pentru care cumpărăm anumite produse și avem încredere în anumite branduri. Este o carte despre cum să spunem povești frumoase și autentice atunci când vrem să ne vindem produsele .

Seth Godin este autorul cărților “Tribes”, “The Dip”, “Purple Cow”, “Permission Marketing” și al altor bestselleruri cu succes internațional care au schimbat felul în care gândesc și acționează oamenii de afaceri. Este cel mai influent blogger din lume pe teme legate de afaceri și se situează constant printre primii 25 cei mai citiți bloggeri din orice categorie. De asemenea, este fondator și CEO al Squidoo (o companie de succes pe internet), precum și un conferențiar deosebit de apreciat. Locuiește în Westchester, New York.

Sunt toți marketerii mincinoși?

Nu, toți marketerii spun povești, însă unii dintre ei știu să își păstreze poveștile autentice, în timp ce alții încearcă să păcălească consumatorii. Cartea este extrem de interesantă prin subiectul abordat, dacă ne putem vinde produsul printr-o poveste, dar mai ales prin exemplele bine-documentate și extrem de necesare înțelegerii procesului de a face afaceri prin intermediul poveștilor.

Adevărul este că marketerii sunt peste tot în jurul nostru. Marketerii ne vând produse, încearcă să ne convingă să cumpărăm lucruri – de fapt încearcă să ne convingă că avem nevoie de anumite lucruri. Seth Godin a construit această carte atât pentru specialiști în marketing, cât și pentru toți cei care vor să învețe câteva ceva despre marketing, publicitate, despre cum ne lăsăm de bună-voie păcăliți de reclame frumoase care ne conving să cumpărăm produse care ne fac să ne simțim bine. Seth Godin vine în întâmpinarea noastră, a tuturor, fie că suntem simpli consumatori sau antrepenori, fie că vrem să vindem un CV bine construit sau că vrem să pornim o afacere independentă.

Cartea se adresează în principal unui public interesat de publicitate și marketing, oamenilor care caută să construiască povești autentice. În acest sens, Seth Godin are trei întrebări pentru marketerii care vor să spună povești reale: “Care-i povestea ta? , Cei care au nevoie de această poveste vor crede în ea? Este povestea ta adevărată?” Odată ce afli răspunsul la aceste întrebări de bază, vei fi pregătit să pornești în direcția succesului și să aduci mai aproape de consumatori produsul tău.

“Toți marketerii sunt mincinoși spun povești” de Seth Godin este o carte non-fiction care merită să fie citită de oricine vrea să construiască povești frumoase, reale, dar și pentru a învăța din greșelile celor care au încercat să își păcălească clienții.