Miercuri, 24 octombrie, am fost invitaţi la cea de a 5-a ediţie a conferinţei HART HR Strategic, a cărei temă a fost „Managementul talentelor: cheia pentru un business profitabil”. În cadrul conferinţei, am lansat un nou volum semnat de Robert Hogan, de data aceasta alături de Gordon Curphy.  “Modelul Racheta: Sfaturi pentru construirea unei echipe performante” oferă un model practic pentru a construi echipe eficiente.

Iren Arsene, Managing Partner Curtea Veche Publishing, a marcat momentul acestei lansări, posibile datorită unei colaborări îndelungate şi fructuoase cu HART Consulting.

Iren Arsene, Managing Partner Curtea Veche Publishing, prezentând volumul “Modelul Rachetă”.

 

Publicarea volumului a fost posibilă şi datorită susţinerii venite din partea GlaxoSmithKline şi Yourway, cărora le mulţumim şi pe această cale.

Evenimentul a reunit peste 200 de persoane, antreprenori, manageri de top din companii multinaţionale şi locale, alături de directori şi specialişti în resurse umane şi profesionişti în domeniul resurselor umane.

Moderată de Lucian Mîndruţă, conferinţa s-a bucurat de prezenţa unor speakeri cu o experienţă impresionantă care au prezentat exemple şi studii de caz, împărtăşind cele mai bune practici de management al talentelor. Printre invitaţii evenimentului s-au numărat: Jan Kwint (Director LTP International şi partener Hogan Assessment Benelux), Iulia Dobriţoiu (HR&Commercial Excellence Director GlaxoSmithKline România), Sergiu Neguţ (Partner Wanted Transformation Consultancy), Vlad Bog (HRD Microsoft România), Eusebiu Burcaş (Partener Sales Performance), Mihai Spulber (CFO Mega Image), Simona Podgoreanu (HRD Grup Agricover),  Amalia Sterescu (experienced executive & talent management consultant).

Pe agenda discuţiilor au fost subiecte de o importanţă şi o actualitate substanţială pentru mediul de business actual:

  • Crearea de echipe înalt performante: premiza pentru eficienţa economică a unei organizaţii
  • Realizarea implicării la nivel de board: ce ar trebui să facă un CEO şi ce atribute personale sunt necesare la acest nivel de leadership?
  • Cum se poate asigura necesarul de talente: bune practici în selecţie
  • Planul de succesiune: identificarea şi dezvoltarea noilor generaţii de lideri
  • Diversitatea la locul de muncă?
  • Engagement şi leadership
  • Dezvoltarea competenţelor de leadership pentru a crea impact în business

În actualul context socio-economic, devine din ce în ce mai clar că oamenii sunt cei care fac diferenţa între o companie profitabilă şi una care încearcă să supravieţuiască. Inovaţia, dezvoltarea, succesul în business sunt rezultate care apar din modul în care oamenii conduc procesele în organizaţie, creează produsele, stabilesc strategiile, implementează proiectele.

Cum ajungem la aceste rezultate?

Printr-o selecţie eficientă, prin creşterea nivelului de engagement al angajaţilor, prin evaluarea şi dezvoltarea membrilor echipei. Altfel spus, prin politici, strategii şi programe de talent management. Organizaţiile care îşi vor însuşi acest set de instrumente vor deveni liderii de piaţă de mâine. Managementul talentelor se impune ca o necesitate în acest mediu mult mai competitiv şi permanent supus schimbării.

„Talentul – ca şi noţiune practică în managementul organizaţional – poate însemna lucruri diferite în companii diferite. Pentru unele organizaţii, un specialist cu skill-uri foarte greu de găsit (de exemplu, din domeniul IT, anumite limbaje de programare la care se poate adauga şi o anumită competenţă ligvistică deosebită) poate însemna talent. Pentru alte organizaţii, unde skill-urile tehnice, profesionale, legate de job nu sunt atât de importante (de exemplu, lucrătorii într-un call center) un anumit set de comportamente (viteza de reacţie, amabilitate, rezistenţă în situaţii de presiune, respect faţă de reguli şi proceduri) poate face distincţia între un talent şi un angajat mediocru. Cert este că talentul înseamnă, în proporţii poate diferite, un mix între anumite competenţe tehnice, abilităţi şi anumite competenţe soft, comportamente, avute la un nivel înalt”, declară Mădălina Bălan, Managing Partener HART Consulting.

Întrebat de ce consideră că în ultimii ani companiile pun din ce în ce mai mult accentul pe conceptul de management al talentelor, Jan Kwint, Executive Director LTP, Olanda şi partener Hogan Assessment Systems pentru Benelux, declară: „îmi vin in minte aspectele globalizării, competiţia şi evoluţia demografică.

Globalizarea: Companiile fuzionează, cresc, dezvoltându-se şi pe plan internaţional în funcţie de scop şi stilul de a face business. Identificarea talentelor (oriunde în lume), într-o fază incipientă, este un element cheie. Nu numai identificarea performerilor înalţi / persoanelor cu potenţial ridicat (aceştia sunt talentele vizibile), cât şi a celor care sunt mai puţini vizibili. Unde sunt şi ce îşi doresc? Putem noi să-i dezvoltăm, bazându-ne pe competenţe viitoare? Aceştia necesită atenţie şi oportunităţi de dezvoltare. În caz contrar, vor pleca.

Competiţie: Pe măsura ce calitatea şi preţurile produselor şi serviciilor devin din ce în ce mai apropiate, competiţia se mută în calitatea echipei. Managementul talentelor devine cheia.

Evoluţia demografică: Trendul global arată că generaţia „baby boom” se retrage din activitate şi avem nevoie de mai mult personal decât putem obţine de fapt. Rezultatele constau într-un deficit pe piaţa forţei de muncă şi un război asupra talentelor.”

Sergiu Neguţ, Senior Consultant Wanted Transformation Consultancy, apreciaza că „cel mai important lucru este să nu uite dimensiunea etica. Un proces de talent management trebuie să fie în întregime onest, de la intenţie până la implementare, pentru a fi credibil în organizaţie. Putem crea poveşti de succes, dar pentru ca acestea să fie replicabile şi să genereze o emulaţie pozitivă, este nevoie să fie ancorate în adevăr, cinste şi performanţă.”

Evenimentul s-a încheiat cu un moment aparte: o degustare de vinuri internaţionale alese, oferită cu sprijinul CheiaVinului.ro.

HART Consulting  are o istorie de 6 ani pe piaţa locală, oferind servicii de consultanţă în arii precum: selecţie (ROI, studii de benchmark intern, evaluări de personalitate şi de abilităţi), programe de evaluare şi dezvoltare la nivel individual şi de echipă (profile de leadership Hogan Assessments, 360 feedback, Assessment & Development centers, coaching), studii organizaţionale, coaching, seminarii pe tematici de HR. Suntem parte a reţelei internaţionale Hogan Assessment Systems şi partenerul autorizat pentru România şi Republica Moldova.